Handelsbetingelser hos BeaMii ApS
Generelle oplysninger
BeaMii ApS
Nørrevej 24
6340 Kruså
CVR nr.: 39462958
Telefon: 24820721
Email: info@smagenaf.dk
Priser
Hos BeaMii ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Betaling
BeaMii ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Levering
BeaMii ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Kunden afhenter efter aftale eller som angivet i kassen.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. BeaMii ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
BeaMii ApS
Nørrevej 24
6340 Kruså
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@smagenaf.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
BeaMii ApS
Nørrevej 24
6340 Kruså
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Afhentning i butik
På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.
Alkohol
Iflg. Dansk lovgivning skal personen være minium 18 år for at købe alkohol over 16,50%. For køb af alkohol under 16,50% skal personen være fyldt 16 år.
Vi forbeholder os ret til at bede om fremvisning af gyldigt billed-ID som aldersdokumentation i tvivlstilfælde.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for BeaMii ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@smagenaf.dk
Generelle betingelser for betalingsgateway
Nærværende generelle betingelser gælder for alle forretninger, der modtager betalinger via pensopay.
Definitioner:
Forretning
Den fysiske eller juridiske part i denne aftale, der har indgået aftale med pensopay om at gennemføre betalinger.
Kortholder
Den person (forretningens kunde), som et kort er udstedt til.
Kort
Betalingskort omfattet af denne aftale, typisk Visa eller MasterCard.
Kortorganisation
Visa og/eller MasterCard.
Indløser
Indløser også kaldet indløserbank, er under Finanstilsynet, VISA og MasterCard associationernes tilsyn. Pengeflowet ifbm køb online foregår udelukkende gennem banker og har ingen berøring med PSP.
PSP
Payment Service Provider, er leverandør af betalingsgateway og er dermed teknisk bindeled mellem Indløser og Forretningen. pensopay er eksempel på en PSP.
Betalingsgateway
Software som agerer som koblingen mellem indløser og forretningen. Betalingsgateway’en er PCI (Payment Card Industry) compliant.
Betingelserne er gældende fra d. 1. januar 2015. Gældende priser- og prisstruktur kan til enhver tid ændres med 30 dages varsel.
1. pensopays ydelse
Oprettelse af en konto ved pensopay giver mulighed for, at Forretningen kan modtage betalinger over internettet. pensopays betalingsgateway er godkendt af Indløser, og overførsler mellem pensopays betalingsgateway og indløserne sker i krypteret form.
2. Drift og oppetid
pensopay tilstræber, at betaling over internettet kan finde sted 24 timer i døgnet alle årets dage og opretholder højeste sikkerhedsprocedurer.
pensopay er uden ansvar for eventuelle driftsforstyrrelser, men skal forsøge hurtigst muligt at få rettet eventuelle fejl.
I tilfælde af vedligeholdelse/tekniske ændringer m.v. er pensopay berettiget til at afbryde driften i kortere perioder.
2.1. PCI DSS
pensopay bestræber sig på bedste vis at levere betalingsgateway service, så den efterlever kravene fra PCI-DSS, der er gældende for pensopay.
pensopays øvrige leverandører af betalingsgateway (PSP) forpligter sig til enhver tid at være PCI-godkendt.
3. Forretningens ansvar
Forretningen er selv ansvarlig for at tilrette sin software i sin netbutik, således at betalingsoverførsler kan ske via pensopay. De moduler, pensopay gratis stiller til rådighed, stilles til rådighed uden ansvar.
Forretningen er ansvarlig for, at betalingsoverførslerne overholder gældende lovgivning m.v., herunder regler fastsat i Betalingskortloven, registerforskrifter og forbrugerbeskyttelse.
Såfremt Forretningen ikke indgår en indløsningsaftale via pensopay kan Forretningen selv indgå aftale med andre indløsere om anvendelse af betalingskortssystemer, men dermed er pensopay uden ansvar for ændring af priser fastsat af indløsere. De indløsningsaftaler som indgås mellem Forretningen og andre indløsere er udelukkende en aftale mellem disse to parter. pensopay er ikke part i indløsningsaftaler.
Forretningen er forpligtet til at overholde regler/retningslinjer som fastsat af pensopay og forpligtet til at underrette om enhver uregelmæssighed ved driften, herunder mistanke om tredjemands eventuelle indtrængen.
pensopay er uden ansvar for tab som brugeren måtte lide ved, at andre får kendskab til brugerens password m.v. samt eventuelle krav fra kunder om tilbageførsel af betalinger gennemført over internettet, uanset hvilke indsigelser kortholder/slutkunde måtte fremkomme med.
Forretningen kan ikke overfor pensopay rejse krav i anledning af driftsforstyrrelser, uanset årsagen til disse.
4. Rettigheder
pensopay er berettiget til uden forudgående varsel at overdrage sine forpligtelser i henhold til nærværende almindelige betingelser til tredjemand.
pensopay har samtlige rettigheder til software som denne anvender ved overførsler i henhold til nærværende almindelige betingelser, og begge parter har ubetinget tavshed med hensyn til oplysninger vedrørende den anden part og/eller tredjemand, som man måtte få kendskab til.
Forretningen opnår alene en tidsbegrænset, ikke-eksklusiv brugsret til den service pensopay stiller til rådighed.
Forretningen brugsret til den til rådighed stillede kode samt øvrigt materiale er til enhver tid betinget af rettidig betaling af ethvert udestående til pensopay.
Forretningens krænkelse af disse rettigheder betragtes som væsentlig misligholdelse af aftalen.
pensopay har ret til i aftaleperioden at benytte forretningens kendetegn som reference, herunder i markedsføringsmateriale. Forretningen kan give pensopay instruktioner vedrørende sådan brug.
Giver forretningen aktivt udtrykt for ikke at blive anvendt som reference, er pensopay forpligtet hertil.
5. Aftalens ikraftræden og ophør
Aftalen mellem pensopay og Forretningen træder i kraft straks ved oprettelse og løber indtil Forretningen opsiger.
Forretningen kan opsige aftalen med pensopay, med udgang af den forudbetalte abonnementsperiode.
Opsigelsen skal ske telefonisk til pensopay på tel. +45 77 344 388 inden for normal åbningstid. Bemærk at en opsigelse via telefon alene ikke er gyldig.
Dette er for at sikre os, 1) du er retmæssige indehaver af forretningen og 2) at det er den rigtige forretning eller webshop vi lukker ned.
Opsigelsen vil efterfølgende blive gyldigt gjort via en mail, mellem forretningen og pensopay, hvor begge parter bekræfter opsigelsen.
I tilfælde af væsentlig misligholdelse er hver af parterne berettiget til straks at ophæve aftalen.
I tilfælde af brugerens misligholdelse af nærværende almindelige betingelser, herunder specielt gældende lovgivning og myndighedsforskrifter, er pensopay berettiget til straks at afbryde Forretningens tilslutning.
5.1 Automatisk fornyelse af abonnement
Med mindre forretningen har opsagt aftalen med pensopay, eller denne på anden vis er ophørt, begynder en ny abonnementsperiode ved udløbet af den hidtidige abonnementsperiode.
5.2 Fakturering
På fakturaer der udstedes månedligt, og hvor der betales automatisk med betalingskort, vil der ikke blive opkrævet et faktureringsgebyr.
Vælger man en alternativ betalingsmetode, som bankoverførsel ved manuel fakturering eller EAN, påføres gebyr på 59 kr. per faktura.
Øvrige generelle betingelser
1. Privatlivspolitik
pensopay anvender cookies. Cookies bliver alene anvendt i forbindelse med pensopays login system. Vi registrerer ingen oplysninger i cookies ift. Forretningens dispositioner på pensopay.com.
Logstatistik bruges på pensopay. Et statistik system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades etc.
pensopay anvender denne statistik til at forbedre vores website og dets funktionaliteter. Statistik bruges i forbindelse med markedsføring og til at skabe øget brugervenlighed.
Da pensopay foruden en betalingsgateway, også leverer en indløsningsaftale til at modtage Visa og MasterCard, skal Forretningen for at kunne indgå en indløsningsaftale, lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
Navn, CPRnr, adresse, telefonnummer, e-mail, billedID, adresseID, Forretningens navn, CVRnr, ejerfordeling samt persondata for alle ejere med mere 25% eller mere af Forretningen.
Personoplysningerne registreres hos pensopay og opbevares i 5 år, hvorefter de slettes. Alle data behandles krypteret.
pensopay foretager registreringen af personoplysninger med det ene formål at kunne levere ydelsen til forretningen.
2. Forretningens rettigheder
Forretningen har som registreret en række rettigheder, der omfatter følgende:
- Forretningen har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om Forretningen, med hvilke formål vi behandler oplysningerne, og om pensopay videregiver personoplysningerne til andre.
- Forretningen har ret til at få berigtiget urigtige personoplysninger.
- Forretningen har i visse tilfælde ret til at få slettet personoplysninger.
- Forretningen har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger, sådan at pensopay kun opbevarer personoplysninger i en given periode.
- Forretningen har ret til såkaldt dataportabilitet af de personoplysninger, Forretningen har afgivet til pensopay, for så vidt angår de personoplysninger, som pensopay har indsamlet på baggrund af Forretningens samtykke, eller fordi pensopay skal bruge personoplysningerne til opfyldelse af en kontrakt med Forretningen.
- Forretningen har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse imod pensopay behandling af personoplysninger på baggrund af årsager og forhold, der vedrører forretningens særlige situation.
For at imødekomme EU’s persondataforordning (GDPR), er der lavet en underaftale til standardvilkår. Læs mere her
Alle medarbejdere hos pensopay har adgang til de registrerede oplysninger.
Den dataansvarlige er Pierre Rindsig.
3. Indløsningsaftale
Vælges en indløsningsaftale via pensopay så fremsendes denne når indløser har godkendt og registreret forretningen. Indløsningsaftalen fremsendes pr. mail sammen med de generelle betingelser. Vi anbefaler at denne gennemlæses grundigt. Såfremt den ikke lever op til forventningerne, skal der rettes henvendelse til pensopay eller indløseren inden for 3 bankdage
4. Øvrige forhold
Ved accept af handelsbetingelserne, bliver forretningen tilmeldt vores driftsmail. Driftsmailen indeholder relevant driftinformation og information der har betydning for leverancen af pensopay’s ydelser.
Ingen af parterne er berettiget til at give oplysninger til tredjemand om Aftalen og dens indhold. pensopay er dog berettiget til at videregive oplysninger om aftalen og forretningens forhold til kortorganisationerne. Forretningen kan ikke gøre ansvar gældende overfor pensopay for skader, herunder manglende omsætning, der skyldes systemnedbrud- og fejl. Forretningen opfordres til at opretholde passende backup-systemer.
Hjælp til installation eller andet på ens webside, sker altid på eget ansvar og pensopay kan dermed ikke stilles til ansvar for fejl eller andet på ens webside. Derfor anbefaler vi altid at I tager backup af jeres side.
pensopay kan ikke stilles til ansvar for tabt omsætning.
Tvister afgøres ved Retten i Aarhus efter dansk ret.